Magnéziumban gazdag ételek – 6 egészséges élelmiszer

rendkívül értékes ásványi anyag a szervezet számára. Több száz különböző reakcióban vesz részt aktívan és hozzájárulhat az egészség megőrzéséhez is, azonban rengeteg ember nem éri el a napi ajánlott 400 mg-os referenciamennyiséget.

Jó hír azonban, hogy a magnéziumban gazdag ételek rendszeres fogyasztása könnyedén orvosolhatja ennek a különöse fontos ásványi anyagnak a hiányát. Cikkünkben, most 6 egészséges ételt gyűjtöttünk össze, amelyekkel Ön is könnyedén pótolhatja a szükséges magnézium mennyiséget!

1. Étcsokoládé

Az étcsokoládé nem csak hogy nagyon finom, de még rendkívül egészséges is. Nagyon gazdag magnéziumban, 28 gramm nagyjából 64 mg-ot tartalmazz, ami a napi ajánlott bevitel 16%-a. Ezen kívül az étcsokoládé magas réz, mangán és prebiotikus rosttartalommal rendelkezik, amelyek táplálhatják az egészséges bélbaktériumokat.

Sőt, az étcsokoládé még antioxidánsokban is bővelkedik. Az antioxidánsok olyan tápanyagok, amelyek segíthetnek megkötni a szervezetben a szabad gyököket, amelyek többek között felelősek a krónikus megbetegedésekért és a sejtkárosodásért.

Nem utolsó sorban pedig az étcsokoládé fogyasztása jótékony hatással lehet a szív egészségére is, mivel képes megakadályozni a rossz koleszterin, az úgynevezett LDL-koleszterin oxidálását és az artériák falára történő tapadását.

Fontos azonban megemlíteni, hogy az étcsokoládé egészségügyi hatásai kizárólag magas kakaó tartalmú termékek esetében élvezhetők, így vásárlásai során mindig legalább 70%-os kakaó tartalmú termékeket válasszon.

2. Avokádó

Az avokádó egy elképesztően tápláló és egészséges gyümölcs, egy közepes nagyságú avokádó közel 58 mg magnéziumot tartalmaz. Az avokádó továbbá magas kálium, B és K-vitamin tartalommal rendelkezik. A legtöbb gyümölccsel ellentétben magas jó zsírtartalommal rendelkezik, keto diétázók esetében igen közkedvelt táplálék pontosan e tulajdonsága miatt.

Magnéziumban gazdag ételek – 6 egészséges élelmiszer
1. kép – Magnéziumban gazdag ételek – 6 egészséges élelmiszer

Végezetül pedig elmondható, hogy több tanulmány is már bebizonyította, hogy az avokádó rendszeres fogyasztása segíthet csökkenteni a gyulladások meglétét a szervezetben, javítja a koleszterinszintet, illetve növeli az étkezések utáni teltség érzetet is.

3. Dió

A magnéziumban gazdag ételek listánkon helyet kapott a dió is, ami kitűnő nasi lehet bármikor, amikor úton vagyunk. 28 gramm dióban közel 82 mg magnézium található, ami már önmagában is képes lefedni a napi ajánlott bevitel 20%-át.

Különösen előnyös lehet a cukorbetegek számára, mivel képes javítani a szervezet vércukor és koleszterin szintjeit is. Nem utolsó sorban pedig a dió igen magas szelén tartalommal rendelkezik, ami többek között segíthet a különböző gyulladásos betegségek megelőzésében illetve erősítheti az immunrendszert is.

4. Tofu

A tofu egy igen magas fehérjetartalommal rendelkező élelmiszer, vegetáriánusok körében gyakran az étrendek alapvető élelmiszere, mivel növényi alapú. Fehérjetartalma mellett magnézium tartalma is kiemelkedik, 100 gramm tofuban nagyjából 53 mg magnézium található. Továbbá egyes kutatások már azt is megerősítették, hogy a tofu rendszeres fogyasztása akár a gyomorrák kialakulásának kockázatát is csökkentheti.

5. Banán

A magnéziumban gazdag ételek listánkon olyan gyümölcs is helyet kapott, mint a banán. A banán a világ egyik legnépszerűbb gyümölcse, köztudottan magas káliumtartalommal rendelkezik, ami segíthet csökkenteni a vérnyomást és a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Ezen kívül még gazdag magnéziumban, mangánban, rostokban és C, B6-vitaminokban is. Az érett banán magasabb szénhidrát és cukortartalommal rendelkezik, ezért ha igazán szeretnénk élvezni egészségügyi előnyeit, akkor mindenképpen az éretlenebb fajtákat kell keresnünk a boltokban.

6. Leveles zöldek

A leveles zöldek rendkívül egészségesek, sokszor nevezik őket szuperélelmiszereknek. Ide sorolhatjuk többek között a kelkáposztát, spenótot vagy a fehérrépa zöldjét – ezek mindegyike nagyon gazdag magnéziumban is.

További előnyként említhető még, hogy a leveles zöldek rendszeres fogyasztása olyan hasznos növényi vegyületeket is tartalmaznak, amelyek segítenek megvédeni a test sejtjeit és csökkenthetik a rákos megbetegedések kockázatát is.

Nem utolsó sorban pedig számtalan, egyéb tápanyag forrásai is lehetnek, mint például vas, mangán, A, C és K-vitaminok.

Összegzés

A magnéziumban gazdag ételek fogyasztása szinte mindenki számára ajánlott, hiszen a magnézium egy rendkívül értékes ásványi anyag szervezetünk számára. Szerencsére sok különböző és finom élelmiszer között válogathatunk, ha szeretnénk gondoskodni napi magnézium bevitelünkről, így már csak rajtunk áll, hogy épp melyik egészséges ételt van kedvünk elfogyasztani.

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Vírusos szemölcs – Típusai, Kialakulása és Kezelése

ked aug 16 , 2022
A vírusos szemölcs a humán papillomavírus (HPV) által okozott kiemelkedő dudor a bőrfelszínen. Habár a szemölcs önmagában nem veszélyes, sok kellemetlenséget okozhat, valamint fertőző is lehet. Emellett sok esetben fájdalmat is okozhatnak. A szemölcs típusai A szemölcsöknek öt fő típusa […]
Vírusos szemölcs – Típusai, Kialakulása és Kezelése