Bal lapocka alatti fájdalom – Mikor érdemes orvoshoz fordulnunk?

A bal lapocka alatti fájdalom nem ritka jelenség. Az ilyen típusú fájdalomtól szenvedők gyakran panaszkodnak a lapoka területén megjelenő tompa vagy nyilalló fájdalomról, amit az esetek nagy részében valamilyen mozdulat válthat ki.

A legtöbb esetben a bal lapocka alatti fájdalom nem ad különösebb okot az aggodalomra, azonban előfordulhatnak olyan esetek is, amikor a folyamatosan fennálló fájdalmat érdemes komolyabban venni.

A fájdalom lehetséges okai

A lapocka körüli fájdalomnak számos különböző oka lehet. Az izmok vagy inak sérülése az esetek 80%-ban a probléma forrása. Az ilyen típusú izomfeszülések adódhatnak:

  • súlyemelésből
  • rossz testtartásból
  • hosszú ideig számítógépnél történő munkavégzésből
  • egyéb fizikai tevékenységekből
  • rossz alvási pozícióból

Előfordulhatnak olyan esetek is, hogy a bal lapocka alatti fájdalom valamilyen más terület sérüléséből ered például rotátor köpeny sérülés vagy gerincsérülések.

Bal lapocka alatti fájdalom – Mikor érdemes orvoshoz fordulnunk?
1. kép – A bal lapocka alatti fájdalom gyakran akut módon jelentkezik

A lapocka fájdalom ritkább okai az alábbiak lehetnek:

  • gerincsérv
  • gerincferdülés
  • gerincvelő szűkület
  • savas reflux
  • fibromyalgia
  • övsömör
  • myofascialis fájdalom
  • bizonyos rákos megbetegedések például tüdőrák, májrák, nyelőcsőrák
  • idegbecsípődés

Mikor érdemes orvoshoz fordulni?

Amennyiben a bal lapocka alatti fájdalom hosszú ideig nem enyhül, úgy mindenképpen érdemes orvoshoz fordulnia. A tünet önmagában az esetek többségében nem veszélyes, azonban ritkább esetekben valamilyen más betegség mellékes velejárója lehet.

Az alábbi tünetek megléte esetében azonnal keresse fel háziorvosát:

  • légszomj
  • mellkasi fájdalom
  • túlzott izzadás
  • szédülés
  • véres köhögés
  • láz
  • hirtelen jelentkező látászavarok
  • a test egyik oldalán jelentkező zsibbadás és gyengeség

Kezelési lehetőségek

A kezelési lehetőségek között megjelenhetnek professzionális illetve házilag alkalmazható praktikák is.

Testedzés

A fizikai aktivitás fontos szerepet játszhat egészségünk megőrzésében, továbbá segíthet erősíteni a fájdalmas területek izmait is. Az erősebb izmok nagyban hozzájárulhatnak a megfelelő tartás kialakításában.

Nyújtás

A jóga és a különböző nyújtási technikák javítják az izmok és ízületek vérkeringését, ami jobb mobilitáshoz és a fájdalom enyhüléséhez is hozzájárulhat.

Pihenés

Vannak olyan esetek, amikor a bal lapocka alatti fájdalom egyszerűen fizikai túlterhelésből vagy valamilyen sportsérülésből származik.

Diéta

Különösnek tűnhet, de a nem megfelelő táplálkozás ritkább esetekben akár bal lapocka alatti fájdalomhoz is vezethet. Amennyiben lehetséges kerülje a feldolgozott ételek fogyasztását és fogyasszon sok zöldséget és gyümölcsöt.

Hideg-meleg terápia

A különböző hideg-meleg terápiás készülékek segíthetnek a fájdalom enyhítésében. A legjobb ezeket az eszközöket maximum 15 percig egyidejűleg használni, majd megismételni újra az eljárást minden 4. óra után.

Masszázs

A különböző masszázs technikák segíthetik ellazítani a feszes lapocka izmokat. Amennyiben kevésnek bizonyulnak a masszázs alkalmak, úgy kipróbálhat különböző otthoni masszázs eszközöket is, mint például a masszázspisztoly.

Összegzés

A bal lapocka alatt megjelenő fájdalom az esetek többségében önmagától elmúlik megfelelő pihenéssel és izomlazítással. Ezen kívül mindenképpen érdemes odafigyelnie olyan tényezőkre, mint a helyes testtartás, a nehéz dolgok emelésének kerülése illetve kerülje a túl sokáig, egy helyben történő ülést is.

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Csípőfájdalom: ezeket feltétlenül tudnia kell!

sze szept 15 , 2021
A csípőfájdalom a csípőízületben vagy annak környékén érzett fájdalom általános meghatározása. Előfordulhat olyan is, hogy a fájdalom nem közvetlen a csípőben jelenik meg, hanem az ágyék vagy a combok területein. Mi állhat a csípőfájdalom hátterében? A csípőfájdalmat különböző sérülések vagy […]
Csípőfájdalom: ezeket feltétlenül tudnia kell!