Fehérjedús, egészséges reggeli – miért érdemes fogyasztanunk?

Sokszor hallottuk már, hogy az egészséges reggeli kihagyása súlygyarapodást okozhat, azonban ma már rengeteg bizonyíték áll rendelkezésre, amelyek kimondják, hogy az étkezésre vagy a reggeli kihagyására vonatkozó ajánlások nincsenek hatással a súlygyarapodásra vagy -csökkenésre.

A reggeli elfogyasztása pozitív hatással van a szervezetre: javíthatja az iskolás gyerekek, tinédzserek és bizonyos betegcsoportok mentális teljesítményét.

Természetesen ez a hatás a reggeli minőségétől is függhet, tehát egy magas cukortartalmú gabonapehely elfogyasztása nem biztos, hogy ugyanazt a pozitív hatást fejti ki, mint egy magas fogyókúrás fehérjét tartalmazó reggeli.

Hogyan segít a fehérje a fogyásban?

A fehérje vitathatatlanul a fogyás legfontosabb tápanyaga. Ennek az az oka, hogy a szervezet több kalóriát használ fel a fehérje metabolizmusára, tehát hosszabb ideig marad el az éhségérzet.

A fehérjefogyasztás segítségével nemcsak az éhségérzet csökkenthető drasztikusan, hanem az esti nassolás megelőzésében is szerepet játszik.

Egy tanulmányban nők két csoportját diétáztatták 10 héten keresztül. A csoportok azonos mennyiségű kalóriát, de eltérő mennyiségű fehérjét fogyasztottak a kísérlet során.

A vizsgálatban részt vevő nők mindegyike lefogyott, azonban a magas fehérjetartalmú csoport körülbelül fél kg-mal többet adott le, valamint a testzsír nagyobb százalékából sikerült fogyniuk.

A magas fehérjetartalmú egészséges reggeli hatása

Számos tanulmány foglalkozott már azzal, hogy a reggel elfogyasztott fehérje hogyan befolyásolja az étkezéseket.

Számos eredmény utalt arra, hogy a magas fehérjetartalmú reggeli csökkenti az éhséget, és segít a fogyni kívánóknak a fogyásban.

Fehérjedús, egészséges reggeli - miért érdemes fogyasztanunk
1. kép – Fehérjedús, egészséges reggeli – nem érdemes kihagyni…

MRI-vizsgálatok bebizonyították, hogy a fehérjében gazdag reggeli fogyasztása csökkenti az agyban az étkezési motivációt és a jutalom-vezérelt viselkedést irányító jeleket.

Emellett a fehérje a jóllakottság érzését is segíti úgy, hogy aktiválja a szervezet étvágycsökkentő jelzéseit, ami csökkenti a sóvárgást és a túlevést.

Hogyan segít a reggeli fehérje a fogyásban és a hasi zsír csökkentésében?

A magas fehérjetartalmú egészséges reggeli csökkentheti az étvágyat és a sóvárgást.

Az étrendi fehérje fordított arányban áll a hasi zsírral, ami azt jelenti, hogy minél több jó minőségű fehérjét fogyasztunk, annál kevesebb lesz a hasi zsír.

Egy vizsgálat elhízott tinédzsereket tanulmányozott, akiknél a gabonaalapú reggeli tojás alapú étkezéssel történő helyettesítését vizsgálták. A vizsgálat már 3 hónap után nagyobb súlycsökkenést eredményezett.

A magasabb fehérjetartalmú reggeliző csoport testtömegének 3,9%-át, míg az alacsonyabb fehérjetartalmú csoport csak 0,2%-ot veszített a testtömegéből.

A fehérje kissé felpörgeti az anyagcserét

Az anyagcsere felgyorsítása segíthet a fogyásban úgy, hogy több kalóriát éget el. A szervezet sokkal több kalóriát használ fel a fehérje metabolizmusára, mint a szénhidrátok vagy zsírok esetében.

Ez azt jelenti, hogy több kalóriát éget el, ha fehérjét fogyaszt, mint szénhidrátot vagy zsírt.

Ezenkívül a magas fehérjetartalmú étrend segíthet megelőzni az izomvesztést a kalóriakorlátozás során, és részben megakadályozhatja az anyagcsere csökkenését.

Milyen magas fehérjetartalmú ételeket érdemes reggelire fogyasztani?

A legrövidebb válasz a kérdésre a tojás.

A tojás hihetetlenül tápláló és magas fehérjetartalmú. A gabonaalapú reggeli tojással való helyettesítése segít kevesebb kalóriát fogyasztani a következő 36 órában. Ennek hatására több súlyt és testzsírt veszíthet.

Ezenkívül a hal, a tenger gyümölcsei, a hús, a baromfi és a tejtermékek is nagyszerű fehérjeforrások, amelyekből könnyen készíthető egészséges reggeli.

Az alábbiak remek fehérjedús reggelik lehetnek, amelyek segíthetnek a fogyásban:

  • Tojásrántotta: zöldségekkel, kókuszolajban vagy olívaolajban sütve.
  • Omlett: túróval és spenóttal elkészítve.
  • Rántott tofu: kelkáposztával és tejmentes sajttal.
  • Görög joghurt: búzacsírával, magvakkal és bogyós gyümölcsökkel.
  • Shake: egy kanál tejsavófehérje, egy banán, fagyasztott bogyók és mandulatej.
  • Fehérjepalacsinta

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Jobb oldali nyaki fájdalom - Kialakulása és kezelése

pén szept 16 , 2022
A nyak sokat mozog, és nem védik más testrészek, ezért hajlamosak vagyunk megeröltetni, ami miatt pedig az lesérül. A fájdalom a nyak mindkét oldalán jelentkezhet. Lehet jobb oldali nyaki fájdalom és bal oldali. Kialakulásának körülményei között szerepelhet az egyszerű izomhúzódás, […]
jobb oldali nyaki fájdalom