A tőzegáfonya hatása a szervezetünkre – 8 meglepő tény

A tőzegáfonya hatása lehet, hogy nem annyira ismert mint a gyömbér hatása, de az kétségtelen, hogy a szuperételek közé sorolhatjuk elképesztő egészségügyi tulajdonságai miatt. Az áfonya félék az elmúlt években igen nagy népszerűségre tettek szert, köszönhetően a fitnesz iparhoz jelentősen köthető shake-ek miatt. Természetesen, a tőzegáfonya nem kizárólag ilyen formában fogyasztható, elkészítésnek kizárólag a képzeletünk szabhat határt.

Cikkünkben, most 8 elképesztő előnyt mutatunk be, amit a tőzegáfonya rendszeres fogyasztása adhat számunkra!

1. Rengeteg antioxidánst tartalmaz

Az antioxidánsok olyan anyagok, amelyek semlegesítik a káros szabad gyököket és megakadályozzák a sejtek oxidatív roncsolódását. A jelenleg rendelkezésre álló kutatások azt mutatják, hogy az antioxidánsok erőteljes befolyással rendelkeznek az emberi test egészségére. Védelmet nyújthatnak számos krónikus betegséggel szemben, mint a cukorbetegség, elhízás vagy a különböző szívbetegségek.

Röviden, a tőzegáfonya fogyasztása számtalan betegséggel és gyulladással szemben veheti fel a versenyt kimagasló antioxidáns tartalmának köszönhetően. Elég meggyőző, igaz?

2. Megakadályozza a húgyúti fertőzéseket

A tőzegáfonya hatása leginkább a húgyúti fertőzések kezelésnél a legismertebb. Az áfonyában található proantocianidinek magas szintje csökkenti bizonyos baktériumok megtapadását a húgyúti falakon, ez a tulajdonság pedig segíthet hamarabb leküzdeni a fertőzéseket.

A tőzegáfonya hatása a szervezetünkre – 8 meglepő tény
1. kép – A tőzegáfonya hatása a szervezetünkre – 8 meglepő tény

Nem kizárólag a fertőzése megléte esetén igen hatékony, de annak megelőzésében is segítséget nyújthat. Fontos azonban megemlíteni, hogy a tőzegáfonya lé sokkal kevésbé hatékony, mint a gyümölcs önmagában történő fogyasztása.

3. Növelheti az agy teljesítményét

A tőzegáfonyában megtalálható antioxidánsok és gyulladáscsökkenő vegyületek jelentősen javíthatják a memóriát és a koncentrációt is. Számtalan agyserkentő készítményben és táplálékkiegészítőben is megtalálható, mivel több kutatás is igazolja a tőzegáfonya agyra kifejtett pozitív hatását. Ha úgy érzi, hogy mostanában kicsit jobban elfárad szellemileg és nehezére esik a koncentráció is, úgy mindenképpen érdemes lehet kipróbálni ezt a csodaszert!

4. Segíthet megelőzni a rákos megbetegedések kialakulását

Magas antioxidáns mennyisége révén, a tőzegáfonya hatása akár segíthet megelőzni a rákos megbetegedések kialakulását is. Jótékony hatással lehet olyan rákos kezelésekben, mint a prosztata, máj, petefészek, mell és vastagbélrák.

5. Segíthet a súlyvesztésben, fogyásban

A tőzegáfonya leve emulgeáló hatással van a szervezetben lerakódott zsírokra, így hatékonyan segíthet a súlyvesztésben is. Továbbá magas rosttartalma segíthet csökkenti az étvágyat, mivel elfogyasztását követően sokkal tovább érezhetjük magunkat telítve. Ha Ön is szeretne megszabadulni a felesleges kilóktól, úgy megfelelő testmozgás és egészséges étrend mellett a tőzegáfonya tökéletes kiegészítője lehet a fogyókúrának.

6. Megelőzheti a fogszuvasodást

A jelen kutatások alapján a tőzegáfonyában található proantocianidinek jótékony hatással lehetnek a száj egészségére, mivel megakadályozzák az ínybetegségek és a baktériumok fogakhoz való kötődését, hasonlóan, mint a húgyúti fertőzések esetében. Amennyiben Önnél is visszatérő probléma a fogszuvasodás vagy csupán szeretne egy kicsivel többet tenni fogai egészségéért, úgy mindenképpen érdemes a tőzegáfonyát beilleszteni az étrendjébe.

7. Táplálja a bőr egészségét

Egyre több kutatás támasztja alá azt az elméletet, hogy a tőzegáfonya hatása a bőr egészségével kapcsolatban is megjelenhet. Kutatások igazolják, hogy tőzegáfonya rendszeres fogyasztása segít táplálni a bőrt, sőt rugalmasabbá és feszesebbé is teheti.

8. Segíthet az egészséges szív megőrzésében

Egy tanulmány szerint, a naponta egy pohár cukrozatlan tőzegáfonya levet elfogyasztók esetében körülbelül 10%-al nőtt a HDL koleszterin szint, amit más néven jó koleszterinnek is szoktak nevezni. Az áfonyában található polifenolok csökkenthetik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát is azáltal, hogy megakadályozzák a vérlemezkék felhalmozódását, sőt még a vérnyomást is csökkenthetik.

Összegzés

A tőzegáfonya hatása megkérdőjelezhetetlen szervezünkre nézve és számtalan olyan egészségügyi tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt mindenképpen rendszeresen ajánlott fogyasztani. Ha Ön is szeretné javítani vagy megőrizni egészségét egyszerűen, úgy nincs más dolga, mint beépíteni a tőzegáfonya fogyasztását étrendjébe!

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Hagymaallergia - Ritka, de létezik!

vas júl 10 , 2022
A hagyma a főtt ételek és a hidegen elkészített receptek széles skálájának népszerű kiegészítője. A hagymaallergia vagy az arra való érzékenység esetén igen nehezen lehet kihagyni a mindennapos étrendekből. Egyeseknél a nyers hagyma fogyasztása, megérintése vagy szaglása is reakciót vált […]
hagymaallergia