SMR henger – Milyen előnyei vannak az használatának?

Az SMR henger (self-myofascial release, azaz a magadon végzett izom fellazítás) használata több előnnyel is járhat. Segíthet enyhíteni az izmok feszességét, fájdalmát és gyulladását, és növelheti az ízületek mozgástartományát.

A hengerlés hatékony eszköz lehet a bemelegítéshez vagy a nyújtáshoz edzés előtt és után egyaránt. A SMR henger használatának előnyei pedig egyénenként változhatnak tekintettel arra, hogy más és más testfelépítéssel rendelkezünk.

A következő pár bekezdésben megismerheti az SMR henger használatának előnyeit és potenciális kockázatait, valamint azt, hogyan adhatja hozzá a napi mozgási rutinjához.

1. Megkönnyíti az izomfájdalmat

A henger használata előnyös lehet a fájó izmok enyhítésére és a gyulladás csökkentésére.

Egy kisebb létszámot vizsgáló tanulmány 8 férfi résztvevő bevonásával bizonyítékot talált arra, hogy a testmozgás utáni hengerlés segíthet csökkenteni a késleltetett izomfájdalmat. A vizsgálat során a fizikailag aktív férfiak 20 percig használták az SMR hengert a testmozgás után, az edzés után 24 és 48 óra után.

Ezek a résztvevők észrevették, hogy a később megjelenő izomfájdalmuk mértéke csökkent, összehasonlítva a hengerlés nélküli edzéssel. A fizikai gyakorlatokat is jobban teljesítették, mint azok, akik nem használták a hengert.

További kutatásokra van szükség egy nagyobb, változatosabb embercsoportban annak megerősítésére, hogy az SMR henger hogyan befolyásolja az izomfájdalmat.

2. Növeli a mozgási képességet

Az SMR henger használata segíthet a mozgási képesség növelésében, de további kutatásokra van szükség. Ez fontos a rugalmasság és a teljesítmény szempontjából.

A kutatók egy kis tanulmányban 11 serdülő sportoló vizsgálata során találtak bizonyítékot arra, hogy a hengerlés és a statikus nyújtás kombinációja volt a leghatékonyabb a mozgástartomány növelésére. Ezt összehasonlították a statikus nyújtással vagy a hengerléssel önmagában.

További kutatásokra van szükség egy nagyobb, sokszínűbb embercsoport körében, hogy teljes mértékben megértsük a habgördülés és a mozgástartomány kapcsolatát.

Az SMR henger legjobb eredményének elérése érdekében próbáljon minden edzés után nyújtani és a hengert használni.

3. Ideiglenesen csökkenti a cellulit megjelenését

Egyes gyártók szerint, a hengerek fellazíthatják és felbonthatják a fasciát. A fasciák a test kötőszövetei, és hozzájárulnak a narancsbőr megjelenéséhez.

Míg a hengerlés segíthet ideiglenesen kisimítani a bőrt, jelenleg nincs tudományos bizonyíték arra, hogy tartósan csökkentené a narancsbőrt.

A narancsbőr csökkentésének legjobb módja az aktív életmód fenntartása és az egészséges táplálkozás.

4. Enyhíti a hátfájást

Az SMR henger használata hatékony lehet a test fájdalmainak enyhítésére. Ez segíthet enyhíteni a hátban felgyülemlő feszültséget.

Fontos azonban vigyázni a henger használata során. Könnyű tovább erőltetni vagy megsebezni a hátát.

Ahhoz, hogy a henger görcseit az alsó hátfájás enyhítésére használja, fordítsa el a hengerét függőlegesen (a gerincével egy vonalban), és lassan görgesse egyik oldalról a másikra, még mindig összhangban a gerincével.

Kipróbálhatja a habmasszázslabdán vagy a teniszlabdán fekve is, hogy a csomókat lazítsa a hátán.

5. Kezeli a fibromyalgia tüneteit

Az SMR henger hasznáalta ígéretes eredményeket mutatott a fibromyalgia tüneteinek kezelésében.

Egy tanulmányban 66 fibromyalgiában szenvedő felnőtt volt. A 20 hétig SMR hengert használó résztvevők arról számoltak be, hogy jobban érzik magukat és kevesebb fájdalomintenzitással, fáradtsággal, merevséggel és depresszióval rendelkeznek, mint azok, akik nem próbálták ki az SMR technikákat. Mozgástartományuk növekedéséről is beszámoltak.

Bár ez a tanulmány ígéretes, további kutatásokra van szükség az SMR henger hatékonyságának megerősítéséhez a fibromyalgia tüneteinek kezelésében.

6. Segít relaxálni

Sok ember szerint az SMR henger használata pihentető. Az izmok feszességének lazítása segíthet abban, hogy kevésbé feszültnek és nyugodtabbnak érezze magát. De kevés bizonyíték áll rendelkezésre arra vonatkozóan, hogy a habhengerlés segít a pihenésben.

Egy kis tanulmányban, 20 női résztvevő vagy hengerelt, vagy 30 percig pihent, miután sétált a futópadon. A kutatók nem találták, hogy a habgördülés a pihenésnél jobban csökkentette a stressz szintjét.

További kutatásokra van szükség. Addig is, ha az SMR henger használatát pihentetőnek találja, nem árt hozzáadni a heti testmozgási szokásához.

Az SMR henger hasznáalta biztonságos?

A henger használatát általában biztonságosnak tekintik, ha izomfeszültséget tapasztal vagy rendszeresen edz. De kerülje a használatot akkor, ha súlyos sérülése van, például izomszakadás vagy törés, hacsak orvosa vagy gyógytornásza nem javasolta a használatát.

Hogyan válasszunk magunknak hengert?

Ezek az eszközök általában henger alakúak és sűrű habból készülnek, számos méretben és formában, és különböző szilárdságban kaphatóak.

  • A texturált hengereken gerincek és különböző alakzatok vannak. Ezek mélyebben tudnak működni a kezelni kívánt izomcsoporton.

A henger kiválasztásakor figyelembe kell venni az alakját és méretét is. A rövidebb henger hatékonyabb kisebb területeken, mint például a karok és a vádlik esetben. A rövidebb hengerek hordozhatóbbak ezért bármikor magával viheti utazásai során.

Ilyen hengerek innen rendelhet.

SMR henger, kicsi kompakt, rendelhető az alábbi linkről

SMR henger – Hogyan használjuk?

Ha még soha nem használta az SMR hengert, érdemes megismernie néhány alapot, mielőtt belekezdne. Az interneten rengeteg oktató videó található, melyet „SMR henger használata kezdőknek” kulcsszavak beírásával tekinthet meg. Ezek elmagyarázzák, hogyan lehet biztonságosan kigördíteni a test különböző részeit.

A kezdéshez általában kövesse ezeket a tippeket:

  • Kezdje enyhe nyomással, majd növelje, amikor megszokja az SMR henger használatát. Először fájdalmas lehet a hengerlés, ha feszesek az izmai. A nyomás beállításához csökkentse a hengerre helyezett testsúly mennyiségét. Például, ha kinyújtja a vádliját, karjaival segítse testének támogatását, és vegye le testének egy részét a hengerről.
  • Az induláshoz lassan görgessen 10 másodpercig az érzékeny területeken, majd dolgoztassa akár 30-60 másodpercig.
  • A hengerlés után igyon sok vizet a helyreállítás érdekében.

Összefoglaló – SMR henger

A hengerlés hatékony módszer lehet az izomfeszültség csökkentésére az edzés megkezdése előtt. Különösen alkalmas, ha a hétköznapi edzések után visszamarad egy kis feszültség az izomzatban.

A habhengerlés szintén fontos eszköz lehet, miközben edzés után pihen.

Ha a henger használatával egészíti ki a bemelegítési és edzés utáni levezetési rutinját, előfordulhat, hogy a következő napokban kevésbé fog izomlázat érezni.

Ha rendszeresen ül vagy áll munkavégzése során, akkor az SMR henger használata hasznos lehet.

Mindig beszéljen orvosával, mielőtt bármilyen új eszközt hozzáadna a napi rutinjához.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Nyaki spondylosis (nyaki spondilózis) kezelése és tünetei

vas okt 11 , 2020
Mi az a nyaki spondylosis (nyaki spondilózis)? A nyaki spondylosis (nyaki spondilózis) egy életkorral összefüggő állapot, amely a nyaki gerincben lévő ízületeket és lemezeket érinti, a porc és a csontok kopásából fejlődik ki. Sok esetben az életkor előrehaladtával jelentkezik, azonban […]
Mi az a nyaki spondylosis (nyaki spondilózis)?