Az infraszauna hatása: 9 ok, amiért a szaunák jót tesznek az egészségnek

Nincs ahhoz fogható érzés, mint amikor egy 20 perces izzasztó időtartamot töltünk a szaunában. Mi az infraszauna hatása? Miután vége van, nyugodtabbnak és kipihentnek érzi magát az ember, és ráadásul a hő segít enyhíteni a fájó izmokat, és javítja általános egészségi állapotot és a közérzetet.

De ha a hagyományos szauna magas hőmérséklete túl sok ahhoz, hogy számunkra kedvezőnek érezzük, az infraszauna ugyanúgy rendelkezik a szaunák által nyújtott előnyökkel. Csupán a hőmérséklet kevésbe extrém magas.

Mi az infraszauna?

A hagyományos szaunával ellentétben az infraszaunák nem melegítik fel a levegőt a környezetben. Ehelyett infravörös lámpákat használnak (amelyek elektromágneses sugárzást használnak), hogy közvetlenül melegítsék fel a testet.

„Ezek a szaunák infravörös paneleket használnak a hagyományos hő helyett, hogy könnyen behatoljanak az emberi szövetekbe, felmelegítve a testet, mielőtt felmelegítenék a levegőt” – magyarázza a fizikoterapeuta, Vivian Eisenstadt.

Az infraszauna alacsonyabb hőmérsékleten (általában 49˚C és 60˚C között) működhet, mint egy hagyományos szauna, amely jellemzően 65˚C és 82˚C között működtethető.

A gyártók azt állítják, hogy egy infraszaunában a hőnek csak mintegy 20 százaléka megy a levegő melegítésére, a másik 80 százaléka pedig közvetlenül a testet melegíti fel.

Az infravörös szaunák támogatói szerint a hő mélyebben hatol be, mint a felmelegedett levegő. Ez lehetővé teszi, hogy alacsonyabb hőmérsékleten intenzívebb izzadást tapasztaljunk.

Eisenstadt szerint ez a környezet elviselhetőbb, ami lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig maradjunk a szaunában, miközben két-három fokkal megemeli a maghőmérsékletet.

Mi az infraszauna hatása? Milyen előnyökkel jár?

Az infraszauna feltételezett előnyei hasonlóak a hagyományos szaunához. Ezek pedig a következők:

  • jobb alvás
  • kikapcsolódás
  • méregtelenítés
  • fogyás
  • a fájó izmok kezelése
  • ízületi fájdalom, például ízületi gyulladás enyhítése
  • tiszta és feszesebb bőr
  • javult keringés
  • segít a krónikus fáradtság szindrómában szenvedőknek

Az emberek évszázadok óta használják a szaunát mindenféle egészségügyi állapotra. Bár számos tanulmány és kutatás létezik a hagyományos szaunákról, nincs annyi tanulmány, amely kifejezetten az infraszaunákat vizsgálja:

  • Egy kicsi, 10 fős csoporttal foglalkozó tanulmány megállapította, hogy a krónikus fáradtság szindrómában szenvedőknek előnyös volt az infraszauna használata az általános kezelés részeként.
  • Egy másik, 10 fős tanulmány megállapította, hogy az infravörös szaunák segítettek csökkenteni az izomfájdalmat és növelik az erőnléti edzések utáni regenerálódást.
  • Egy áttekintés szerint számos tanulmány megállapította, hogy az infravörös fényterápiás szaunák segíthetnek csökkenteni a vérnyomást.

Az infravörös szaunák lehetséges előnyeiről szóló bizonyítékok és széles körben elterjedt tanulmányok hiánya miatt a fogyasztónak lehetősége van megvizsgálni, hogy akarja-e használni az infraszaunákat avagy sem.

Hasonlóképpen, a szaunázással kapcsolatos óvintézkedéseken túlmenően nincsenek jelentések negatív hatásokról.

Az infraszauna hatása nem mindig fejti ki közvetlenül jótékony hatását, illetve nem feltétlen vehető észre egyszerre az összes jótékony hatás. De ettől függetlenül jó érzés ad a benne eltöltött 20 perc után. Ezenkívül hozzájárul az általános egészségi állapothoz és jólétéhez azáltal, hogy segít ellazulni, meglazítja a merev vagy feszes izmokat, csökkenti az ízületi fájdalmakat és pihentet a használat időtartama alatt.

Hogyan kell használni az infraszaunát?

Sokan infravörös szauna kezelésekre járnak egészségügyi központokba, gyógyfürdőkbe vagy orvosi rendelőkbe, míg mások az otthonukba vásárolna vagy építettnek egy ilyen berendezést. Ha úgy dönt, hogy kipróbálja az infraszaunát, fontos tudni, hogy milyen utasításokat érdemes betartani a használathoz.

Vannak iránymutatások, amelyeket követhet, de végső soron az Ön döntése, hogy hogyan használja az infraszaunát. Íme néhány tanács az induláshoz.

  • Igyon vizet. Győződjön meg róla, hogy hidratált, mielőtt infraszaunába megy. Igyon egy pohár vizet a használat megkezdése előtt. Vizet is vihet a szaunába, különösen, ha érzékeny a magasabb hőre.
  • Válassza ki a hőmérsékletet. Az infravörös szauna átlagos hőmérséklete 49˚C és 60˚C között mozog, a kezdők az alsó végén, a tapasztaltabbak pedig a felső végén kezdik. Ha ez az első alkalom, kezdje 37˚C-al. Érdemes ezen a hőmérsékleten maradni néhány alkalommal. A hőmérsékletet folyamatosan növelheti alkalmakként egészen addig, amíg el nem éri a 65 ˚C-ot.
  • Időtartam hossza. Az első pár alkalommal kezdje 10-15 perccel. Minden alkalommal növelheti az időt, amíg el nem éri a javasolt 20-30 percet. A szaunákhoz időzítő is tartozik, ezért feltétlenül állítsa be azt. Nem szabad sokáig bent maradni, és fennáll a kiszáradás veszélye.
  • Ruházat. Az öltözködési szokások a szaunázás esetében eltérnek. Vannak, akik fürdőruhát viselnek, míg mások inkább meztelenül mennek be.
  • Mit lehet tenni szaunában? Pihenjen, olvasson, meditáljon, hallgasson zenét. Aludni viszont semmiképpen se!
  • A szaunázás után. Amikor az szaunázási alkalom befejeződött, javasoljuk, hogy hagyjon időt a testének a lehűlésre. Miután kihűlt, bátran zuhanyozzon vagy fürödjön. Csak győződjön meg róla, hogy sok vizet iszik előtte.
  • A szaunázások száma hetente. A legtöbb infraszauna kezelést kínáló létesítmény a szauna heti három-négy napi használatát javasolja. Ha egészséges és jól bírja a meleget, akkor akár a heti 4 nap is használhatja az infraszaunát.

Mit kell tudni az infraszauna hasnználata előtt? – Az infraszauna hatása

Van néhány dolog, amit tudnia kell, mielőtt belekezdene az infraszauna használatába.

  • Kerülje az infraszauna használatát, ha alkoholt fogyasztott.
  • Ha rosszul érzi magát vagy lázas, akkor a legjobb, ha vár még a szauna használatával addig, amíg jobban nem érzi magát.
  • Az infraszauna használata során nagyon izzadni fog, ezért a szaunázás befejeztével a felállás során enyhe szédülést érezhet. Ha ez megtörténik, mindenképpen lassan és óvatosan változtasson pozíciót és hagyja el a infraszaunát. A szaunázás befejezése után azonnal igyon vizet, és várja meg, amíg a teste lehűl, mielőtt bármi mást tenne.
  • Szélsőséges esetekben egyesek túlmelegedést (hőguta és kimerültség) vagy kiszáradást tapasztalhatnak.

Ha bármilyen egészségügyi problémája van, például magas vérnyomás, szívproblémák, vagy orvosi ellátás alatt áll, egyeztessen kezelőorvosával a szauna használatának körülményeit illetően. Annak ellenére, hogy az infravörös szaunák meglehetősen biztonságosnak bizonyultak, nem érdemes kockáztatni az egészséggel és a biztonsággal kapcsolatban.

Különböző típusú infraszaunák

Hordozható infraszauna hatása és tulajdonságai

A hordozható infraszauna ieális választás lehet otthoni, kisebb háztartásokban. Áruk jóval alacsonyabb mint a beépítésre kerülő infraszaunák, és gyakorlatilag bárhol felállíthatók. A hordozható infraszauna hatása gyakorlatilag megegyezik bármilyen más telepített infraszaunáéval, csupán ezt kompaktabb és mobilisabb. Ha kíváncsi rá milyen további specifikációkkal rendelkezik, kattintson a következő linkre.

Infraszauna paplan

Kényelmes és egyszerű használat. Az infraszauna paplan egy takaró szerű fűtött zsák. Ebbe a zsákba belebújás után van lehetőség ugyanazt átélni amit bármilyen infraszauna esetében. Az infraszauna paplan hatása megegyezik a telepített infraszuna hatásaival. Csak éppen itt fekvő pozícióban kell lennünk. Ha szeretne további információt a következő linken talál az infraszauna paplannal kapcsoaltban.

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Körömágy gyulladás kezelése – erre figyeljen, hogy elkerülje a fertőzést!

ked okt 19 , 2021
A körömágy gyulladás egy bizonyos bőrfertőzés hatására jöhet létre a kéz és a lábujj körüli bőrfelületen. A fertőzés fő oka baktériumok vagy a Candida nevű gomba, melyek akár egyetlen fertőzésben is egyesülhetnek, így a körömágy gyulladás kezelése egy összetett feladatnak […]
Körömágy gyulladás kezelése