8 előny, amit az arcmasszázs hatása eredményezhet

Az arcmasszázs hatása megkérdőjelezhetetlen: elősegíti a bőr egészségének megőrzését, miközben ellazítja az arcizmokat. Pihentető és fiatalító hatása van, segíti a természetesen egészséges megjelenést és javítja a közérzetet.

Ez egy olyan kezelés, amelyet nemcsak szakképzett emberek, hanem akár Ön is önállóan elvégezhet. A technika magában foglalja az arcon, a nyakon és a vállakon lévő nyomáspontok stimulálását. Ehhez használhat különféle testápolókat, olajokat vagy tisztító balzsamokat, valamint a manapság igen népszerű archengert vagy lapos gua sha eszközt.

Akár pusztán pihenésre, akár egy adott állapot kezelésére szeretné használni az arcmasszázst, rengeteg technika létezik, amelyeket érdemes lehet kipróbálni.

Cikkünkben az arcmasszázs hatása és előnyei kerülnek előtérbe, valamint az, hogy hogyan végezheti el egyedül, és mikor a legjobb szakemberhez fordulni.

Az arcmasszázs típusai

Számos különböző arcmasszázs típus és technika létezik, amelyeket önállóan vagy szakemberrel végezhet.

Az arcmasszázs típusai a következők:

  • nyirokelvezetés
  • reflexológia
  • shiatsu
  • gua sha
  • svéd
  • gyógyító
  • sinus
  • akupresszúra

Az arcmasszázs hatása és előnye

1. Öregedésgátló és ránctalanító hatása van

Az arcmasszázs egyik fő előnye, hogy javítja a bőr általános megjelenését.

Egy 2017-es tanulmány az arcmasszázs hatékonyságát vizsgálta. A résztvevők 8 héten keresztül öregedésgátló eszközt és krémet használtak az arcukon és a nyakukon, melynek során kiderült, hogy a krém hatása az arcmasszázzsal együtt fokozódott. Emellett javulást figyeltek meg nemcsak a ráncok, de a bőr megereszkedése és textúrája tekintetében is.

A tanulmányon kívül a kutatók 10 napon keresztül számos bőrmintát öregedésgátló eszközzel masszírozták naponta kétszer 1 percig. A kezeletlen bőrfelületekhez képest magasabb expressziót eredményezett a dermális fehérjékben, ami öregedésgátló hatást fejtett ki a bőrön.

2. Orrdugulás enyhítésére is alkalmazható

Mindaddig, amíg nem fertőző esetről van szó, használhatja a masszázst az orrmelléküreg nyomásának, kellemetlen érzésének és eldugulásának enyhítésére.

8 előny, amit az arcmasszázs hatása eredményezhet
1. kép – 8 előny, amit az arcmasszázs hatása eredményezhet

A sinus masszázs elősegítheti a nyálkahártya elvezetését, enyhítheti a fejfájást, valamint fokozhatja a keringést. Azonban a jelenleg rendelkezésreálló vizsgálatok sajnos nem elegendők ahhoz, hogy bizonyítani tudjuk a szinusznyomás pozitív hatását.

3. Csökkentheti a pattanások megjelenését

Masszázs hatására elősegíthető a vérkeringés fokozása, így csökkenthető a pattanások megjelenése is. Azonban a specifikus kutatások, amelyek bizonyítani tudnák az arcmasszázs ezen hatását, korlátozottak.

Számos szakember az olívaolajos arcmasszázst ajánlják a pattanások kezelésére, viszont az eredmények eltérők lehetnek. Éppen ezért, ha szeretné ezt a módszert kipróbálni, először egy kis területen tesztelje, mielőtt az egész arcát masszírozná.

Emellett törekedjen a durva mozdulatok vagy hámlasztó szerek kerülésére, különösen az érzékeny területeken.

4. Enyhítheti az állkapocs fájdalmait

A temporomandibularis ízületi betegségben szenvedők kellemetlen érzést tapasztalhatnak az állkapocsban vagy az arcban. Ezenfelül fejfájást, a fülfájást vagy állkapocsfájdalmat is érezhet az érintett beteg.

Azonban a trigger pont masszázs segíthet enyhíteni a feszes, gyulladt vagy fájdalmas állkapocs izmait.

A kényelmetlen érzés oka egyszerű: szimplán a rágás, az állkapocs összeszorítása vagy a fogcsikorgatás is okozhat állkapocsfájdalmat.

Tehát a trigger pont masszázs és az állkapocs gyakorlatok együtt képesek enyhíteni az állkapocsfájdalmat.

5. Ragyogó bőrt eredményez az alkalmazása

Ragyogó és fiatalos arcbőrre vágyik? Az arcmasszázs hatása akár erre is kiterjedhet! Egy 2002-es kutatás bebizonyította, hogy az arcmasszázson átesett nők 59 százaléka frissebbnek és fiatalabbnak érezte magát.

54 százalékuk pedig rugalmasabbnak találták a bőrüket, mint a masszázs előtt, sőt, 50 százalékuk bőrfeszülést is tapasztaltak. Számos bizonyíték utal arra, hogy az arcizmok stimulálása segíthet feszesebbé tenni a bőrt és fokozni a vérkeringést.

6. Javítja a bőr véráramlása

Az arcmasszázshoz használt henger használata pozitív hatással van a bőr vérkeringésére, ez pedig javíthatja a bőr megjelenését is.

2018-ban elvégeztek egy kutatást, amelyben az érintetteken alkalmazták az arcmasszírozó hengert 5 percen keresztül. A masszázs után legalább 10 perccel megnövekedett a véráramlás a kezelt területen. 5 hét masszázs után a véráramlás hőre adott válasza jelentősen javult.

7. Arcfiatalító hatással bír

A feszültség oldásában, valamint a relaxáció és a bőr javulásában is segíthet az arcmasszázs.

Egy 2018-as kutatásban rámutattak az úgynevezett „Pao” készülékkel végzett arcmasszázs hatékonyságára az arcfiatalítás ösztönzésében. Erről kimutatták, hogy növeli az arcizmok vastagságát és a keresztmetszeti területet azoknál a nőknél, akik 30 másodpercig, naponta kétszer használták az eszközt 8 héten keresztül.

8. A hegszövetet is kezeli

A hegszövet és a környező területek masszírozása elősegítheti a véráramlás fokozását, amely az arcmasszázs egyik leghasznosabb tulajdonsága, így a közeli szövetek fellazítását és a dudorok elsimítását is képes elérni.

Az arcmasszázs ezenfelül segíthet fájdalom, viszketés vagy érzékenység esetén is. A masszázsterápia hatékonyan csökkentheti az említett érzeteket, miközben javítja az égési sebekből származó hegek megjelenését.

Hogyan masszírozza az arcát otthon?

Az első és legfontosabb lépés, hogy tiszta legyen az arc és a kéz, amivel az arcához nyúl. Használjon kis mennyiségű szérumot, olajat vagy tisztító balzsamot, hogy ujjai könnyebben mozogjanak és gördüljenek az arcbőrön. Az ujjain kívül a tenyér felületét is használhatja masszázs közben.

Természetesen az sem gond, ha csupán 5 perce van a masszázsra, a rutin így is könnyedén kialakítható: ismételjen meg minden mozdulatot ötször, vagy fókuszáljon egy adott területre 20-30 másodpercig. Használjon gyengéd, de határozott nyomást.

Ezenkívül számos technika létezik, amelyeket bátran alkalmazhat. Az alábbiakban összeszedtünk néhányat, hogy egyszerűbben alakuljon ki a napi rutin:

  • Körkörös mozdulatokkal dörzsölje az ujjait a halántékán.
  • Tenyerével és ujjbegyeivel masszírozza meg arcának oldalát, az állától kezdve és a homlok felé haladva. Ezután csúsztassa vissza a kezét.
  • Nyomja meg és csúsztassa a gyűrűsujjait a szemöldökcsontjába. Mozgassa az ujjait belülről kifelé haladva a sarokig. Ezután végezze el ugyanezt a mozdulatot a szeme alatt is.
  • A hüvelykujjával és a mutatóujjával finoman húzza össze a szemöldökét, miközben a belső sarok felé halad.
  • Nyomja az ujjait a szemöldöke közepére. Csúsztassa őket a hajvonal felé. Ezután mozgassa az ujjait a halántéka felé.
  • Erősen nyomja meg néhány másodpercig a szemöldökei közötti helyet. Ezután folytassa a nyomást, miközben az óramutató járásával megegyezően és ellentétes irányban mozog.
  • Mutató- és középső ujjával nyomja meg az arccsontja alatti részt. Kezdje az arc közepétől, és haladjon a halántéka felé.
  • Erősebb hatás érdekében az ökleit is nyomhatja az arcába.
  • A hüvelykujjával és az első két ujjával szorítsa meg az álla közepét. Csípje meg a bőrt, miközben a füle felé halad.
  • Körkörös mozdulatokkal masszírozza be a fülcimpája alatti területet.
  • Ujjbegyeivel finoman koppintson az arc minden területére.
  • Alkalmazzon akupresszúrát az arc nyomáspontjaira vagy a sinus nyomási pontokra.

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Fehérjedús, egészséges reggeli - miért érdemes fogyasztanunk?

csü szept 15 , 2022
Sokszor hallottuk már, hogy az egészséges reggeli kihagyása súlygyarapodást okozhat, azonban ma már rengeteg bizonyíték áll rendelkezésre, amelyek kimondják, hogy az étkezésre vagy a reggeli kihagyására vonatkozó ajánlások nincsenek hatással a súlygyarapodásra vagy -csökkenésre. A reggeli elfogyasztása pozitív hatással van […]
Fehérjedús, egészséges reggeli - miért érdemes fogyasztanunk